23:05 Дизельное топливо: виды и правила использования | |
Дизельне паливо - продукт нафтопереробки, який використовується для газотурбінних і дизельних двигунів. Таким пальним заправляють вантажний, морський, річковий і залізничний транспорт, на ньому працює сільськогосподарська техніка. Останнім часом стають дедалі популярнішими легкові автомобілі з дизельними двигунами. Це пояснюється низькою вартістю пального і його невисоким витратою. Характерна особливість такого палива - висока ступінь стиснення, тому витрачається його на третину менше. На цьому пальному функціонують опалювальні пристрої та електрогенератори. Відбір дизпалива виробляють в ректифікаційних колонах. У цій фракції, як і у інших, своя температурна межа, що дозволяє відокремити її від інших продуктів нафтопереробки. З сирої нафти виділяють важке, зимовий і літній дизпаливо. На відміну від бензину, що складається з 8-10 різних компонентів, дизель включає тільки три речовини. Головні характеристики дизпаливаНайголовнішим показником вважається цетанове число. Воно характеризує рівень займистості палива і вказує кількість часу, необхідне для загоряння. Високий показник свідчить про незатруднітельним запуску мотора і м'якості його роботи. Невелике цетанове число говорить про те, що запускатися двигун буде довше, а його робочий процес буде супроводжуватися великою кількістю диму. Занадто високий показник (вище 55) може стати причиною неконтрольованого розгону мотора. Не менш важливі характеристики - в'язкість і щільність дизпалива. Занадто рідке пальне стікає з деталей двигуна, не забезпечуючи їх достатньою мастила. Це сприяє збоїв в роботі і передчасного зносу механізму. Занадто висока в'язкість значно ускладнює подачу палива. В'язке пальне з більш високою щільністю володіє великим енергетичним потенціалом. Воно економічніше і вигідніше. Якісне пальне має містити мінімальну кількість сірки, яка при згорянні і з'єднанні з водою утворює кислоти, що роблять негативний вплив на навколишнє середовище і деталі мотора. Вода і тверді частинки призводять до виходу з ладу фільтрів і шкідливі для паливної системи. види дизпаливаДизпаливо поділяють на літній і зимовий. Зовні ці різновиди нічим не відрізняються, тому вкрай важливо їх не переплутати. Легка атлетика використовують тільки при температурі повітря вище нуля. При -5 градусах пальне втрачає однорідність, хоча залишається текучим. У ньому присутні пластівці і кристали парафіну, які забивають фільтр. Далі паливо стає гелеподібним і втрачає текучість. Заводити двигун в цьому випадку вкрай небезпечно через високу ймовірність поломки. Повністю воно застигає при -10 градусах, тому в наших широтах їм заправляються в період з квітня по жовтень. У зимові місяці воно не використовується через кристалізації парафіну, який в застиглому стані осідає на деталях паливної системи, після чого на поверхні утворюється нагар. Зимнее дизельное топливо стоимость отличается отсутствием в составе парафиновой фракции. Технологія її видалення відрізняється складністю, тому продукція має більш високу ціну. Паливо підрозділяється на три категорії: для м'яких зим з температурою не нижче -20 градусів, для більш суворих кліматичних умов із зимовими температурами до -35 градусів і арктичне пальне, розраховане до -50 градусів. Для зменшення розмірів парафінових кристалів можна використовувати депресорні присадки, що дозволяє заправляти двигун річним паливом до -15 градусів. Цей спосіб досить економічний. | |
|
Всього коментарів: 0 | |